vrijdag 7 juni 2019

Printplaat schoonmaken wasbenzine

Wat is eigenlijk de beste manier om een printplaat te reinigen? Ook is aceton blijkbaar niet zo goed. Men spreekt ook van afspoelen met lauw water. Zou het dus kunnen zijn dat het scherm daarom raar doet? Dat de connecties niet goed doorgeven?


Ik zou dit scherm graag gaan gebruiken als tweede monitor maar daarvoor moet ik hem eerst weer werkend krijgen. Hoe kan ik de printplaat het beste schoonmaken ? En zal hij het dan ook weer doen? Schoonmaken moederbord - Processors. Waterschade moederbord laptop - Processors. Stannol soldeerdraad naar Multicore omdat dit volgens een aantal CO leden beter zou vloeien etc.


Na het solderen blijft er een buine smurrie achter, als ik deze probeer te schoonmaken met Aceton dangaatmijn hele print plakken. Het zelfde gebeurd ook met wasbenzine. Er is inderdaad print reiniger voor gedrukte schakelingen van Kontakt PCC, wordt gelevert met kwastje. Lees ook de gebruiksaanwijzing op de bus, niet gebruiken als de schakeling onder spanning staat.


Kan gebruikt worden met de onderdelen op de print. Ben mijn oude Mazak freesmachine aan het opkuisen. Nu is de beurt aan de printplaten , de ventilators hebben precies naast een frituurpan gestaan en de printplaten zijn vol vet - zwart aangeladen (componenten) :roll: iemand een idee hoe of met welk . Ik ga binnenkort een printplaatje maken. Mijn vraag is waar maken jullie het plaatje van tevoren mee schoon, de vingerafdrukken op het koper verwijderen zeg maar, en waarmee achteraf, om de resten stift te verwijderen. Zelfbouw, reparatie en onderhoud.


Plastic rooster (luidspreker). Met wat spiritus, wasbenzine of terpentine (desnoods met wat Commandant erbij op) op een wat ruwe handdoek, voorzichtig schrobbend moet het lukken. Daar was zelfs een hele wasstraat voor printplaten die gerefurbisht werden. Echter ik gebruik PCC Flux remover voor de soldeer zijde als ik het wil schoonmaken na soldeerwerk. En een borstel met stofzuiger voor de componentzijde.


Ontbrekend: wasbenzine Hoe krijg ik een oude afstandsbediening van een tv weer schoon. Maak de printplaat ook met de brandspiritus schoon. NIET SCHUREN, maar licht schoonvegen.


De twee kunststof helften kan je ook met zeep onder een niet te warme kraan schoonmaken met afwasmiddel, maar ook met de brandspiritus. Weet jij misschien wel een goed middel waar ik de prints goed mee kan schoonmaken ? Iets dat ik bij conrad kan. Je MOET een printplaat altijd reinigen (fluxresten verwijderen) na soldeerwerk anders kun je kruipverschijnselen krijgen. Wasbenzine doet het ook. Speciale reinigingsspray voor het schoonmaken en ontvetten van.


Zeer zuiver Isopropanol voor het reinigen van magneetkoppen, diskettelezers, rubber rollen, fijnmechanica, optische instrumenten en printplaten - Ook voor het verwijderen van waterbestendige. Spiritus heeft de eigenschap om een residu (aanslag) achter te laten. Zou zelf water met een drupje afwasmiddel gebruiken en wat amonia om de boel vetvrij te krijgen. Opwrijven met een micro-vezeldoek.


Aan het sparen voor wat anders. De ' alifatische' koolwaterstoffen, zoals petroleumether, wasbenzine en terpen- tine, zijn . Reinigen bij de vervaardiging van printplaten. Ik wil mijn Multiplex Mentor spuiten met motib acryllak. Ik heb ook de plastic primer voor deze klus. Alas deze hier niet verkrijgbaar is, is dan wasbenzine een alternatief?


Heeft iemand ervraing met elapor en . De oude koelpasta is te verwijderen met b. Koelpasta vervangen ( hoe moet dat?) Printplaten e. Gebruik in ieder geval nooit geen (vochtige) doekjes of doekjes met reinigingsmiddelen. Het schoonmaken van de voeding. O ja en blijf net zo lang schoonmaken totdat je niets meer op het doekje ziet zitten zodat je dan zeker weet dat alle pasta eraf is en des te beter resultaat je.


Ook de printplaten heb ik gereinigd met wat water en schoongemaakt met een tandenborsteltje. Daarna ook erg goed gedroogd. En daarna schoonmaken met water, en zeker niet met schoonmaakmiddelen.


Hier zitten zuren in die het vuil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts