maandag 30 juli 2018

Brioche recept snel

Het maken van brioche kost vaak veel tij omdat het deeg een nacht in de koelkast moet staan. Eigenlijk vond ik dat teveel gedoe en daardoor had ik nog nooit eerder brioche gemaakt. Totdat ik een easy recept van Donna Hay tegen kwam.


Dit recept voor bioche was super snel en het zag er heel lekker . De versie die je op deze pagina aantreft werkt perfect voor mij, maar het is best wat vochtig en plakkerig. Als je dit helemaal niet gewend bent kun je ook beginnen met het toevoegen van 10ml minder water bijvoorbeeld.

Bekijk onze korte video om te zien hoe relaxed en snel je een heerlijke brioche maakt. Ik geef je het recept en leg je uit hoe je zelf een brioche kunt maken en hoe je dat plant. Brioche is een heerlijk zacht, zoet wit broo dat oorspronkelijk uit Frankrijk komt.


Helemaal niet moeilijk om zelf te maken, alleen vergt het wat tijd. Met de paasdagen in zicht, is dit een heerlijk recept voor bij de paasbrunch of lekker voor op een zondagmorgen. Het vegetarische bijgerecht bevat de volgende ingrediënten: suiker, gedroogde gist (g), eieren, bloem, zout, zachte roomboter en roomboter (om in te vetten). Een lekker frans recept.


Het recept voor een zachte, luchtige brioche.

Maak de feestdagen zoals kerst of Pasen extra speciaal door dit brood voor het ontbijt of de lunch te maken. Meng bloem en zout met elkaar. Voeg de bloem toe aan de boter en schenk de melk erbij. Roer goed door elkaar en meng er één voor één de eieren door. Vet een kom in met olie en schep het deeg erin.


Leg er als de broden te snel kleuren na ± minuten een velletje aluminiumfolie op. Deze brioche koffiebroodjes met gele room zijn geïnspireerd op een recept van Dorie Greenspan. Toen ik begon met bloggen had ik een bakb het Engels. En ik werd al snel lid van een online groep met bakbloggers die meededen in een groep genaamd Tuesdays with Dorie.


Je kon je opgeven voor . Vrij makkelijk recept voor kleine brioches, ook lekker voor het kerstontbijt. Beboter en bebloem een vorm. Rol bolletjes van je deeg en leg tegen elkaar in de vorm. Laat het geheel nog een minuten rijzen, afgedekt met in geolied folie.


Bak 10min en verlaag de oventemperatuur naar 190°C. Verwarm de oven op 2°C en bestrijk de brioche in met losgeklopt ei. Ik genoot ervan met een lik roomboter en wat confiture bij een kopje koffie.


Ik dacht altijd dat het complex was om te maken, maar dat valt reuze mee.

Probeer het dan eens zelf te maken. Deze brioche broodjes zijn lekker met een sappige hamburger, maar ook met boter en jam. Ruben besloot al snel dat hij er niets van ging proeven.


Foodie als ik ben, wilde ik alles. Ga jij een recept van Little Spoon maken? De kunst van het bakken ervan zou ik het liefst aan de échte Franse bakkers overlaten.


Brioche is normaal gesproken een super rijk en fluffy brood en dat komt door de flinke hoeveelheid roomboter en eieren die er in gaat. Maar door een ernstig gebrek. De maizena in het vegan recept zorgt voor een luchtiger en . Maak met dit recept helemaal zelf een overheerlijke brioche.


Leuk voor het ontbijt tijdens Kerst of Pasen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts