maandag 22 april 2019

Aardewerk pot verven

Een nieuwe terracotta bloempot beschilderen. Helaas lijken ze vaak allemaal op elkaar. Met een beetje verf en creativiteit kun je ervoor zorgen dat.


Dag L4e, de potten eerst goed schoonmaken, dat kan je doen met een oplossing van deel bleekwater en delen water (eventueel een staalborstel gebruiken zodat alles er af is). Dan met schoon water goed naspoelen en laten drogen. Je kunt ze dan verven met muurverf voor buiten maar ook met .

Ik wil graag terracotta potten verven en zou graag willen weten welke verf daarvoor geschikt is? Als het even kan voor zowel binnen als buiten verf. Heb al verschillende sugesties gehoord zoals muurverf, acrylverf ( op waterbasis?), latex verf. Maar ik wil het toch eerst zeker weten voor ik eraan begin. We hebben weer een leuke diy voor je: terracotta potten beschilderen.


Want met een likje verf worden ze nog leuker en persoonlijker! Ik heb een aantal standaard terracotta bloempotten. Deze heb ik al een keer opgeschuurd (wat bijna niet gaat omdat het zo egaal is) en geverfd met standaard grondverf , en daarna versierd met normale acrylverf.


Daarna overgeschilderd met buitenbeits.

Echter, de grondverf bladdert af. Moet deze dan eerst in de grondverf? Chevron motieven zijn enorm in op dit moment, dus waarom zou je jouw interieur of terras niet opleuken met een bloempot met chevron motieven?


Je hoeft er niet eens handig voor te zijn! Neem aardewerken potjes. Spuit ze in een kleur met een verfspuitbus. Laat de pot volledig opdrogen. In deze video laat ik je zien hoe ik mijn bloempotten verf tot vrolijke kunstwerken!


Maak iets moois voor mama! Een echt persoonlijk kado voor je moeder op Moederdag maak je natuurlijk zelf! KARWEI heeft drie leuke klusideeën voor je beschreven in simpele stappenplannen. Iedereen heeft ze wel en anders kan je ze goedkoop op de kop tikken, terracotta bloempotten. De kleur van deze potten is vaak moeilijk te matchen met de andere kleuren in je woning.


Gelukkig zijn terracotta potten erg makkelijk te verven. In dit artikel laat ik je een supersnelle betonlook met krijtverf zien. In tot stappen creëer je een beton effect op bloempotten of andere accessoires. Is het jou ook opgevallen dat je in een hoog tempo de kleur groen ziet terugkomen in het interieur?


Jarenlang een beetje een ondergeschoven kindje uit het kleurenpalet, maar nu helemaal weer hip.

En niet alleen de kleur groen, maar ook het groen zelf is terug, in de vorm van planten of afbeeldingen van planten. Hoi, een vriendin kwam met de suggestie om mijn oude, niet meer zo mooi zijnde terracotta potten te verven in de gewenste kleur. Zij heeft dat gedaan met binnenpotten. Met welke verfsoort kan ik dan aan de slag? Zijn jullie ook zo gek op terracotta bloempotten ? Met deze DIY bloempot verven maak je ze nog leuker.


Voor de kinderkamer, keuken of zelfs voor in de tuin! Het gaat om terracotta bloempotten die ik een printje wil geven. Ik ben al bezig geweest met verf voor kozijnen, maar dit trok in de pot. Nu heb ik de potten eerst met een primer bespoten en daar overheen moet dan nog een gekleurde lak.


Maar dit is toch wel een hele klus en alles komt er onder te zitten en . Lees hier hoe je decoratie aanbrengt op een bloempot. Van het gebruik van schoolbordverf tot het aanbrengen van touw op je terracotta bloempotje. Heel belangrijk: zet een. Als je zorgt dat de pot zichzelf eerst vol kan zuigen, gaat dit niet ten koste van het water dat bedoeld is voor je planten.


Het verven van de terracotta potten hoeft niet, maar kan wel een leuke extra optie zijn. Wanneer je dit ook wilt, kun je dit het beste doen met spuitbussen. Terracotta biedt een prima onderlaag voor verf. Kies ervoor om de potten buiten te verven , zodat je in huis geen vervelende geuren hebt hangen. Als eerste begin je met de grondverf.


Het beste is om een laag grondverf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts