donderdag 16 mei 2019

Hoe lang duurt een wasmachine programma

Hoe lang duurt bij jullie een wasprogramma van een gewond hoofdwas? Hoelang programma droger? Hoe een programma precies is ingericht is afhankelijk van de wasmachine.


Eco- programma : hiermee kun je zuiniger wassen, maar het programma duurt wel langer. Een eco- programma herken je .

Iemand een idee van een doorsnee wastijd? Wie dit leest is een lezer . Als ik mijn wasmachine niet op snel programmeer , duurt een wasbeurt al gauw ca uur. Op snel duurt die korter, maar ook behoorlijk lang.


Het valt mij wel eens op, dat de wasmachine vaak tussendoor vaak behoorlijke tijden stilstaat. Dan draait die weer eventjes en dan weer lange tijd stil en dan draait die weer even . Meeste programma ´s duren ongeveer anderhalf uur, kort programma rond de drie kwartier tot een uur. Tja, ligt eraan hoe vies je kleding is.

Een lang programma heeft de tijd om langzaam op temperatuur te komen en draait langzaam wat veel beter is voor het verbruik. Dan valt het toch tegen als je merkt hoe lang een was draaien kan duren. Sommige machines doen en meer dan uur over, maar gemiddeld kun je rekening houden met uur. Maar waarom zijn nieuwe wasmachine zo langzaam?


Er zijn twee belangrijke oorzaken: De trommelinhoud van moderne . Mijn was, als het niet onder de vlekken zit draai ik op een kort programma : fijne was, 30graden, kort, met wasmiddel en wasverzachter, dit duurt dan een half. De was stinkt hier alleen als ik het heel lang in de wasmachine laat zitten terwijl het programma al afgelopen is, of als ik het ophang in een slecht . Hoe kan een wasprogramma dat meestal veel langer duurt , toch zuiniger zijn? Collega Jade besloot het uit te zoeken en zet de feiten en fabels op een rij. Omdat ik zelf net een zuinige wasmachine met eco-stand heb aangeschaft was ik ook benieuwd naar waarom de eco-stand zo lang duurt.


De mijne draait met de hete was ook bijna drie uur. Zo is dat tegenwoordig, ze doen er vreselijk lang over. Bij mij in het boekje stond ook korter. Het is zo: hoe heter de was, hoe langer hij erover doet.


Is er geen kort programma dat u kunt instellen? Welke wasmachine is het precies, welk merk en welk type, .

Ik heb niet dezelfde ervaring maar dat er iets niet klopt moge duidelijk zijn. Er is geen aparte KWH meter voor nodig om vast te stellen dat de machine navenant meer stroom gebruikt. Doe eens het graden programma zonder wasgoed en neem de tijd op, als die nog zo lang is mag u er van uit gaan dat . Groen Licht: zuinige wasmachines verbruiken minder energie. Om de lagere temperatuur te compenseren duurt het programma langer. Zo wordt de was toch goed schoon.


Veel moderne wasmachines. Hoe hoger de temperatuur, hoe groter het verschil in verbruik. Gemiddeld genomen heeft de wasmachine daar een paar uur voor nodig.


Heeft u de wasmachine ingeschakel maar weet u niet precies meer wanneer u dat deed? Geen probleem, dankzij resttijdindicatie op de wasmachine kunt u nagaan hoe lang het wasprogramma nog duurt en wanneer u de was uit de machine kunt. Wat wasmachines wel doen bij een lang programma is bv. Een wasmachine die in minuten wast (Joke) hoeft dus niet perse meer te verbruiken dan een was die anderhalf uur duurt.


Een onevenwichtige lading verlengt de duur van het programma. Dit is normaal voor de wasmachine. De wasmachine berekent de tijd in overeenstemming met de lading en het type wasgoed en geeft dienovereenkomstig een geschatte tijd weer. Als u een ander type wasgoed gebruikt bij het . Sinds een paar weken duurt het programma van mijn wasmachine (Miele W921) ongeveer een uur langer dan gebruikelijk. Tijdens het programma knippert het.


Kan iemand mij vertellen of ik inderdaad het probleem opgespoord heb en hoe ik dit op kan lossen? Het probleem begon nadat ik de . Wel moet je met de eco-stand meer geduld hebben. Waardeer dit antwoord (5) Misbruik melden.


Hoe zet ik de machine op een kort programma ? Ik vind het absoluut niet nodig om de wasmachine uren lang te laten draaien voor mijn beetje was die niet eens echt vies is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts