maandag 20 augustus 2018

Stoofperen inmaken

Zelf stoofperen maken hoort bij de winter. De vlezige peren van het soort Gieser Wildeman of de Zoete Brederode laten zich prima stoven. In deze post een heerlijk recept voor stoofperen en tips om stoofperen in te maken. Efficiënt en goed voor de portemonnee: stoofpeertjes inmaken ! Bereid een grote portie stoofpeertjes en bewaar ze voor later!


De potten staan gezellig in je keuken en je hebt altijd stoofpeertjes voor handen. Lekker voor in een toetje! De meeste mensen zijn er dol op: stoofpeertjes. In aanloop naar Kerst zie je allerlei recepten voorbijkomen.


Voor mij hoeft het niet zo, maar mijn oudste is er gek op. Belofte maakt schul dus ik dook de keuken in om stoofpeertjes klaar te maken. Ingemaakte stoofpeertjes: ik kan er weer tegenaan.


Meestal als ik stoofpeertjes wil eten als toetjes of als bijgerecht, dan maak ik er een stuk of klaar in een pannetje. Dat moet toch handiger kunnen! En toen ik zag dat de stoofpeertjes op de markt in de aanbieding waren, sloeg ik . Oude tijden herleven, want ik heb voor jullie een artikel over het wecken van stoofperen.


Van familie krijgen wij altijd een grote kist met stoofperen , Giesser Wildeman, die wij wecken. Voorheen deden we dit vaak in de diepvries, maar het is vele malen lekkerder om de peren te wecken. Bij van Os kochten we kilo stoofperen.


Deze wilde ik gaan wecken. Dus op zaterdag zaten we kilo weg te schillen. Stoofperen zonder suiker, dat kan toch niet? Jawel hoor, er zijn genoeg alternatieven om de stoofperen lekker zoet en smakelijk te maken.


Gebruik de Gieser Wildeman, dit peertje heeft van zichzelf een zoetere smaak. Dit recept past goed in mijn filosofie om met kleine aanpassingen je eetpatroon lekker . Tip: Je kan de stoofpeertjes meteen opdienen of inmaken. Zet de potten nog een half uur in een braadslee gevuld met kokendheet water in een oven van 1graden.


Draai bij potten met een schroefdeksel het deksel . Glazenpot met grote opening of weckpot Glazen potten Zorg ervoor dat je glazen potten hebt met een metalen deksel die klikt (zoals van appelmoes, potgroenten of bruine bonen). De potten moeten heel goed gesteriliseerd zijn, zodat er zo min mogelijk bacteriën op zitten. Breng de peren aan de kook en laat ze 5-uur zachtjes stoven. Voor inmaken : Was de potten goed om met heet water en soda, spoel ze daarna schoon.


Berichtdoor biogroentje Vr 10:28. STAP VOOR STAP UITLEG WECKEN – WECKENonline. Het recept dat wij gebruikt hebben vindt je hier. Weckringen-en-deksels-steriliseren.


Kook de inmaakringen en deksels gedurende 5 . Dat betekent vlierbessen plukken, het bos in, kinderen mee, emmertje mee. Zelf gebruik ik appelmoespotten die ik eerst met deksel en al heet in de vaatwasser heb afgewassen. Je kunt je zelfgemaakte stoofpeertjes ook inmaken.


Daarna omspoelen met sodawater en naspoelen met kokend water. Dan de peertjes in de pot, aanvullen met sap (dat hoeft nog niet gebonden te zijn ), . Zelfs stoofpeertjes kunnen in een vlaai verwerkt worden. Bosvruchten zijn eveneens goed te verwerken. Met appels kunt u niet alleen een lekkere appelvlaai met rozijnen, maar ook een . In de groentelade van de koelkast kun je stoofperen enkele weken goed houden.


Bewaar ze bij voorkeur in een papieren zak of krant. Verdeel de gekookte, hete stoofperen over goed schoongemaakte potten en schenk het kookvocht erover. Ze zijn dan, afhankelijk van de . In plaats van suiker en rode wijn deze keer eens honing en port gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts