maandag 19 juni 2017

Arabisch plat brood recept

Geïnspireerd door het prachtige, flinterdunne tafelkleed brood (markouk), het platbrood van de saj en de mooie, opbollende pitabroodjes, hebben wij eenvoudig makkelijk brooddeeg gemaakt dat we bereiden bakken op. Arabisch flatbread en pitabrood! Lekker om mee te dippen,. Dit is een broodsoort zoals die vaak wordt gegeten in het Middenoosten in landen als Libanon en Syrië. Het is een platte broodsoort die opzwelt.


Ik zal ook laten weten hoe het is geworden, want ik ben heel blij met het recept en de verder heel duidelijke instructies! Met slechts (!) ingrediënten maak je zelf de lekkerste platbrood ook wel bekend als Lavash. Water, bloem, zout en een beetje olijfolie is. Het recept voor zelfgemaakt platbrood.


Zeef de bloem, het paprikapoeder en het zout in een grote kom. Voeg de gist en de suiker toe en roer zachtjes. De luchtbelletjes wijzen erop dat de gist actief is.


Roer met een houten lepel . Hoogste tijd dus voor een variant van dit lekkere brood. Neem wat gehakt, breng op smaak, vul er het deeg mee en voilà je hebt gevuld plat brood. Ik kwam recepten voor manakeesh tegen in twee van mijn kookboeken en natuurlijk weken ze van elkaar af.


De een gebruikt meer olie, . Tegenwoordig kun je dit gelukkig gewoon in de supermarkt kopen. Tip: heb je geen zin om het platbrood zelf te maken? Gebruik dan wraps in plaats van het . Vervolgens wordt dit op een speciale oven, met de naam saj, gebakken die eruit ziet als een omgekeerde wok. Heel vaak maak ik dat zelf.


Ik maak regelmatig verschillende vormen brood maar had nog geen recept voor spelt platbrood online gezet. Dit platbrood past perfect bij foul, yoghurtsalade met komkommer, harira en nog veel van mijn andere recepten. Naan is platbrood uit Iran, Afghanistan, Pakistan en India en wordt bij het eten gegeten om de saus mee op te dippen. Bij de meeste Indiaase restaurants bakken ze hun naanbrood zelf, daar kun je dus vers naanbrood halen! Binnenkort zullen jullie kennis maken met een fijne nieuwe aanwinst voor het Goodfoodlove teafoodlover Jantine.


Een heerlijk platbrood dat je makkelijk maakt en de hele dag door lekker smaakt! De lekkerste Midden-Oosterse recepten met couscous, bulgur , filodeeg, veel groente. Natuurlijk gemaakt met heerlijke specerijen.


Vegetarische recept voor plat brood gevuld met ui, spinazie, knoflook en parmezaanse kaas. Ik serveerde het specifieke gerecht met dit platbrood en dat was een top combinatie! Het brood is heerlijk en super simpel te maken. Geen reden meer om het niet zelf te maken dus! Ik kwam het recept tegen op het inspirerende blog van Maura.


Yellow Lemon Tree is een van mijn favoriete Nederlandse . Libanees platbrood met kip en tomatensalsa. Ontbrekend: arabisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts