woensdag 13 april 2016

Delonghi magnifica melk schuimt niet

Wanneer ik een cappucino maak komt er een straaltje warme melk uit maar meer is het ook niet. De melk schuimt ook niet. De schuif voor de hoeveelheid melk staat op maximaal. Ik moet wel toegeven dat ik halfvolle melk heb. DeLonghi en 7m lattissima nespresso : de melk schuimt niet bij het bereiden.


Bekijk hier het antwoord. Wij kunnen geen cappuchino meer maken, er komt geen schuim op. De kan heb ik door geblazen, de o-ringen zijn schoon, soepel en ingevet. Ik heb alles heel goed schoongemaakt. De gaatjes van de mondstukje zijn open, ik weet niet meer wat ik moet doen.


De Nespresso Lattissima is een heerlijk apparaat maar heeft een probleena enige tijd komt geen melkschuim meer uit het pijpje maar alleen hete melk. Daar hebben we een oplossing voor! Als liefhebber van lekkere koffie heb ik me een paar maanden geleden een 2e hands Delonghi Magnifica Rapid aangeschaft. IonswTYwdcQ Vergelijkbaar dec. Hierbij wil ik een klacht melden over Nespresso : Er komt geen melkschuim meer uit het apparaat.


Apparaat is al ontkalkt, uitgekookt, melk is niet oud. Wij vinden het een geweldig apparaat, maar! Wij hebben hem nu bijna jaar en de melk schuimt ineens niet meer op, ik heb gebeld met Delonghi en daar werd dit gezeg wij hebben . Ik snap er helemaal niets van! Maar soms ineens, schuimt de melk niet op!


De bellen worden dan groot, en gaan meteen stuk zodat gewoon weer vloeibare melk. In het bijzonder bij de DeLonghi , aangezien deze machine niet één maar drie boilers bevat. De hoofdboiler die bovenin ligt bestaat uit twee delen. Daarnaast zit er een rapidsteam boiler in die ervoor zorgt dat de melk voor de cappuccino of latte verwarmd wordt.


Het ventiel moet onder de melkrand blijven! De o-ringen bevinden zich rechtsvoor van de machine aan de koppeling, welke het melkreservoir met de koffiemachine verbindt. Geschikt voor: DeLonghi ECAM ECAM 22.


B Koffievolautomaat ECAM 22. S Koffievolautomaat ECAM 22. B Magnifica Cappuccino S ECAM 22. Het opschuimen van de melk is niet alleen mooi om te zien, maar door de melk te verwarmen met stoom, verandert het ook van smaak en textuur.


Help, mijn machine schuimt het melk niet goed meer op! Regelmatig krijgen we deze hulpkreet van onze klanten. Het melkschuim dat tot voorkort weldadig uit de melkschuimer (cappuccinatore) van de machine vloeide, lijkt te zijn verdwenen.


Lauwe melk en geen schuim op de cappuccino of latte zijn het . Gemalen koffie verliest. We hadden voor deze machine ook 5-jaar lang een DeLonghi die uitstekend is bevallen, en dit apparaat is weer een uitstekende upgrade: de melk schuimt beter, we hoeven niet te wachten tussen melk en koffie, en het apparaat is veel kleiner dan zijn voorganger. Ook zijn we erg blij met het nieuwe aanzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts