woensdag 13 april 2016

Nachos uit de oven snack

Goed gevulde ovenschaal met nacho's, tomaatjes, olijven, avocado onder een laag gegratineerde kaas. Lekker als bijgerecht of als snack. Eén snack dat ik graag maak wanneer ik visite heb, zijn nachos. Ik at het lang geleden voor het eerst bij Fiddler, in Den Haag.


Dat is een leuke Engelse Pub waar ik ondertussen al jaren niet geweest ben. De nachos van Fiddler zijn in ieder geval wel altijd blijven hangen.

Zo lekker dat ik het thuis dus ook . Mexicaanse nachos uit de oven. Op zoek naar het lekkerste mexicaanse nacho snack uit de oven recept? Ontdek nu de heerlijke recepten van Solo Open Kitchen. Laat je inspireren en ga aan de slag!


Makkelijk, snel en altijd lekker! Je kan uiteraard nachos uit een zak blijven eten… Of je rolt je mouwen op en doet even iets harder je best. INGREDIENTEN: (2-pers).


Uiteindelijk hebben we gewoon de hele middag in de zon gezeten en bestelden we allerlei lekkers.

Met zelfgemaakte guacamole, zure room, salsa en uiteraard gesmolten kaas. Een van mijn favoriete weekendsnacks is nachos uit de oven uiteraard met lekker veel cheddarkaas. Ideaal voor een lazy sunday want het staat binnen minuten op tafel.


Meestal hou ik het simpel, nachos met kaas, die ik vervolgens dip in de guacamole en salsasaus. Vandaag pak ik extra uit. Heerlijk bij een salade, kop soep of als snack : deze nacho chips uit de oven ! Ingrediënten rode ui, in ringen gesneden eetlepel jalapeñopepers uit een potje, in reepjes gesneden tomaten 1gram tortilla chips bekertje crème fraîche 1ml.


Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Super makkelijk te maken, en helemaal. Dit is voor 6-personen als snack voor bijvoorbeeld voetbal- avond.


Ik heb het ook wel eens als hoofgerecht gemaakt met een frisse salade. Voor nachos geldt wat ons betreft: more is more. Nachos : de ultieme snack. Kom maar door met die enorme bak uit de oven. Tot over de rand gevuld graag.


Hier eet je de lekkerste in Amsterdam. Foto van culinair journalist Sophie Abelsma. Goede nachos zijn voor ons laag voor laag . Doe de chips in een ovenschaal.

Verwarm de oven op 1graden. Snijd de tomaatjes in vieren. Verwijder de pit en de schil en snijd het vruchtvlees in blokjes. Verdeel de tomaatjes, avocado, olijven en maïs over de chips.


Hierover verdeel je plakjes Cheddar kaas. Die zijn bij de Aldi heel goedkoop, lekker, in aparte plakjes verpakt per 10st. Ik stuntel denk ik al zo'n jaar met het maken van nacho's met gesmolten kaas uit de oven.


Even in de oven en klaar. En is het gewoon als snack bedoeld?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts