vrijdag 18 augustus 2017

Bolletjes bakken met zelfrijzend bakmeel

Een hele lekker combinatie! Zorg dat alle ingrediënten op kamertemperatuur zijn. M), mespunt zout, 1gram cakemeel of zelfrijzend bakmeel , bolletjes geconfijte gember in kleine stukjes gesneden, eetlepel gembernat, appels . Harde broodjes uit je eigen oven! Heb jij het wel eens geprobeerd? Met dit recept bak je thuis zelf de lekkerste harde broodjes.


Lekkere verse en knapperige witte bolletjes uit eigen oven: alleen de geur al. Nog warm wat boter erop en zalig met chocolade of natuurlijk zelfgemaakte jam beleggen. Beste Rene, ik zou wel ander meel of bloem kopen en neem dan niet de goedkoopste in de supermarkt als je goed brood wilt bakken. Kun je van het zelfrijzende bakmeel altijd nog koekjes of een cake maken.


Beste Sandra, Bedankt voor je snelle reactie. Ter garnering kun je er voor het bakken sesam- of maanzaad over strooien. Recepten van zelf broodjes bakken met zelfrijzend bakmeel.


Op myTaste u kunt recepten van zelf broodjes bakken met zelfrijzend bakmeel vinden plus vele duizenden meer. Bakken met Paul Hollywood is daar één van. Op zoek naar een recept waarmee ik lekkere harde broodjes kon maken, sloeg ik dit boek weer eens open. Ik vond daar een heerlijk recept wat ik vandaag met jullie deel.


De truc om deze broodjes knapperig te krijgen is een braadslede met water op de bodem . Zelfrijzend bakmeel is een meel waar bakpoeder aan toegevoegd is. Bakpoeder zorgt ervoor dat een bakproduct zoals bijvoorbeeld cake of brood gaat rijzen en hierdoor luchtiger wordt. Door het bakpoeder al bij het meel te mengen alvorens het in te pakken krijgt het precies de juiste hoeveelheid rijsmiddel mee. Verdeel het deeg in gelijke stukken van gram elk en vorm hier bolletjes van.


Een brood zoals we gewend zijn met losse structuur, een knapperige korst en een heerlijke geur, zal je niet krijgen van zelfrijzend bakmeel. Gist is een levend micro-organisme. Het produceert het gas . Een tijdje geleden las ik dat je van twee ingrediënten heel makkelijk brood kan maken: yoghurt en zelfrijzend bakmeel ! Ik besmeer de broodjes aan één kant in met olie, laat ze een paar minuutjes bakken , vervolgens smeer ik de andere kant in met olie (en ik bestrooi dit met zout) en dan draai ik ze nog . Geniet van de heerlijke geur in huis en van de verse smaak. Van zoet tot hartig en van bolletjes tot een vloerbrood. Brood is ideaal om mee te variëren.


Met deze recepten maak je zelf de heerlijkste en leukste broden. Je kunt de broodjes bakken in een bloempotje of maak er grappige . Bestrijk alle bolletjes met het ei. Bestrooi de bolletjes met het sesamzaad. Net als vroeger tijdens het kamperen: broodjes op een stokje roosteren op de BBQ.


Daar wordt uitgegaan van zelfrijzend bakmeel (dus geen gist) en ze zijn dus zo klaar. Ik geef er altijd mascarpone bij, clotted cream is nog steeds vrij moeilijk aan te komen. Neem de kom uur voor het bakken uit de koelkast en laat het deeg op kamertemperatuur komen.


Verwarm de oven voor op. Voor breekbroodjes kan je de bolletjes tegen elkaar aan in een ingevette bakvorm leggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts