woensdag 15 juli 2015

Lucht water warmtepomp ervaringen

We hadden de Techneco ELGA bij anderen zien draaien en horen draaien en daardoor waren we snel spreekwoordelijk om. Hallo, Ik ben aan het twijfelen tussen lucht - water warmtepompen. Grootste twijfelpunt was het . Heeft iemand hier ervaring mee? Aangezien ik vanaf scratch ga bouwen kan ik dus meteen eventueel een vloerverwarming aanleggen. Nu zit ik te denken aan een lucht - waterwarmtepomp.


Een water-waterpomp lijkt me te groot en wat overdreven en een lucht-luchtpomp is ook niks. Meer resultaten van forum. Vanuit dat bedrijf was hij eerder al betrokken bij projecten met bodemgebonden warmtepompen. We zijn onlangs naar ons nieuw huis verhuisd die een grond- water warmtepomp heeft voor verwarming en sanitair. Hier in DED is er ook een discussietopic over: LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen.


Op dit moment zijn we aan het twijfelen tussen een lucht - water en water - water warmtepomp. Wat zou je ons aanraden? LW warmtepompen dan zoveel verbetert de laatste jaren? Beste Conra Dank voor je aanvulling op het artikel voer de lucht - water warmtepomp.


Ervaringen met de Stiebel Eltron WPL25AC lucht - water warmtepomp in de eerste 1dagen. Ik heb er geen ervaring mee, maar in mijn zoektocht naar de mogelijkheden voor een eigen warmtepomp kwam ik dit probleem wel tegen. Voor mij voorlopig nog geen warmte pomp met grondwater , het is bovendien voor een enkel huis te duur. Een lucht warmte pomp heeft dit probleem niet, maar levert te . Helaas zijn er nog niet genoeg installateurs bijgeschoold op dit punt, en bieden velen liever die systemen aan (cv-ketels) die ze goed kennen en waar ze al lang mee werken, dan iets nieuws. Nu denken we er aan om voor de verwarming van het huis een luchtwarmtepomp aan te schaffen (warmtepomp met grondboring is te duur voor ons), heeft iemand hier ervaring mee?


Op zoek naar een forum om warmtepomp ervaringen te vergelijken? Dat is geen slecht idee. We kunnen dikke boeken schrijven over warmtepompen , de werking ervan en hun voordelen maar ervaringen delen zijn belangrijk. Warmtepompen blijven dure investeringen, het is daarmee belangrijk navraag te doen bij . Een warmtepomp verplaatst warmte, in dit geval van de buitenlucht naar het water dat door . Elke warmtepomp die voor verwarming en warm water gebruikt wordt werkt ook volgens dit principe.


Dit koelgas is zo gekozen dat door het verwarmen overgaat van vloeistof in gasvorm. Deze goede ervaring heeft ze gestimuleerd een stapje verder gaan. Tot heden heb ik een leverancier (Nibe) van warmtepompen gevonden die warm water van graden kan produceren.


Het hebben van vloerverwarming is daarbij een pré. De warmtepomp op basis van lucht - water geeft uiteraard een voordeel met een factor 4. Het laatste jaar hoorden we zoveel over warmtepompen en enkele bewoners in .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts