vrijdag 12 mei 2017

Mini muffins hartig

Deze hartige mini muffins zijn een ideale snack voor verjaardagen en borrels. Maar ook als onderdeel van een buffet zijn ze heerlijk! Hartige mini muffins , smaakmakers van je feestje – Meestal wordt er bij muffins gedacht aan zoetighei maar wist je dat hartige muffins ook erg lekker zijn? Het hoeft echt niet allemaal zoet te zijn als je bakt.


Hartige muffins zijn geweldig voor de lunch of voor bij een borrel. Hier vind je een link naar een grote hartige variant.

Deze mini muffins met kaas, olijven en tomaten zijn een zalige borrelhap. Muffins ken je misschien vooral met kaneel, chocolade of bessen, maar hartig zijn ze net zo lekker. Je kunt de muffins lauwwarm of koud serveren. Wil je de cakejes voorbereiden, maar wel warm serveren?


Bak ze dan vijf minuten korter en steek ze . Ik ben dol op muffins , lekkere zoete met appel en kaneel, of een flinke chocolademuffin ! Voor bij de borrel heb ik hartige mini muffins gemaakt! Zonder suiker uiteraard.

Echt een lekker hapje voor bij een glaasje. Ik heb ze lauwwarm geserveer maar koud kan natuurlijk ook! Meng in een kom de fijngehakte kaasvlinders met het zelfrijzend bakmeel, de geraspte kaas, ham, bosui en italiaanse kruiden. Breek het ei erboven en roer de melk erdoor.


Blijf roeren tot het een stevig beslag wordt. Vet de holtes van de muffinvorm in en schep het beslag erin. Bak de muffins in het midden van de oven in . Ontdooi de bladerdeeg en snij de plakjes in vierkantjes, in de minimuffin vormpje doen de zijkanten beetje omhoog laten.


Zelf hartige muffins of cupcakes maken? Lekker voor een high tea of als tussendoortje, de beste recepten in een overzicht. Verwarm de oven op 2graden. Roer de geraspte kaas, bakmeel en het paprikapoeder met een snufje peper en zout door elkaar in een kom.


Voeg de melk en het ei toe en roer met een houten lepel door elkaar. Snijd de paprika in kleine blokjes en schep ¾ door het beslag. Lekkere hartige muffins met gerookte ham, kaas en prei. Paardenworst als traktatie.


Ik weet nog dat het meisje uit mijn klas daar niet erg populair mee werd op de basisschool dus die optie viel meteen af voor Beau zijn eerste uitdeelmoment op de opvang. Toen begon de grote zoektocht naar iets wat ik een beter idee von van egelbroodjes tot .

Deze kleine hapjes zijn zo makkelijk te maken - Serveer warm of op kamertemperatuur als hapje op een feestje of serveer met salade en wat warm brood als een snelle lunch. In dit recept heb ik ham, kaas, suikermaïs en lente-ui gebruikt, maar er zijn eindeloze mogelijkheden met verschillende vullingen. Als voorgerecht, lunch of voor bij de borrel. Een van de 5lekkere Dr.


Ik besloot vrijwel meteen dat ik hartige. Ik ben iemand die vooral gek ik op hartige lekkernijen. Of het nu hartige hapjes, broodjes of taarten zijn het maakt mij niet uit.


Zoete muffins vind ik heerlijk maar hartige muffins die vind ik nog veel lekkerder! Al eerder deelde ik op mijn blog de mini ei muffins en nu komen daar deze heerlijke hartige muffins. Ook leuk als uitdeelpresentje. En als je de ingrediënten in huis hebt zijn ze heel snel klaar.


Ook handig voor als je onverwacht bezoek krijgt. Het is een variatie op een recept van Nigella Lawson. Mais muffins met Pizza Topping. Tomaten Soep Cupcakes met Roomkaas Botercreme .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts