donderdag 18 mei 2017

Vlekken op hoogglans keuken

Hoogglanskeukens zijn populair. Wie niet kiest voor een klassieke keuken of voor een Old Wood- keuken , kiest in veel gevallen voor een hoogglanskeuken. Tegelijkertijd wordt een groep consumenten afgeschrikt door de gedachte dat ze de keuken extreem vaak moeten schoonmaken. Veel consumenten die op zoek zijn naar een designkeuken , kiezen voor een hoogglanskeuken. Hij glimt immers zo en moet dus wel gevoelig zijn voor vingerafdrukken en vlekken.


Ze nemen dan weliswaar minder goed vocht op maar mijn hoogglanskeuken glimt nog als een spiegel na drie jaar. Vlekjes haal ik weg met een beetje vloeibare zeep. Gebruik ook geen Cillit Bang, dat heeft een kennis van me ooit gedaan, die kon nieuwe deurtjes aanschaffen. Wit hoogglans is overigens . Hoe maak je een hoogglans keuken schoon? De hoogglans keuken is een populaire uitvoering, vaak in de kleur wit.


Nadeel van de hoogglans keuken is dat krassen en vlekken goed te zien zijn. Maar hoe maak je een hoogglans keuken dan schoon? Een hoogglans keuken maak je schoon door eerst met een vochtige doek over de keuken te wrijven. Mensen met een hoogglans keuken zijn over het algemeen erg tevreden met hun keus.


Voordat u zelf overweegt om een hoogglans keuken aan te schaffen, is het wel belangrijk om te weten dat dit soort keukens veel onderhoud vereisen. Vlekken en krassen zijn gemakkelijk te zien. Ik heb recentelijk bij Superkeukens een hoogglans keuken gekocht (Mobilia) waar ik overigens tevreden over ben. Zowel keuken als installatie zijn goed.


Nu heb ik echter net voor het eerst de keuken eens schoongemaakt en al direct zit het vol met hele oppervlakkige krasjes, je ziet precies de patronen . Voor waardebehoud en jarenlange levensduur van uw nieuwe keuken moet u deze regelmatig onderhouden. Hardnekkige vlekken zoals lak-, lijmresten of vetspatten kun je probleemloos verwijderen met in de winkel verkrijgbare reinigingsmiddelen voor kunststof oppervlakken. Maar het is ook een keuken met een groot onderhoudsgehalte.


Vooral als je het niet op de goede manier. Waarschijnlijk is het een schuurschade waardoor de lichtweerkaatsing veranderd en het lijkt alsof er doffe vlekjes zijn. Met reiniging niet op te lossen. Ik heb een moderne hoogglans keuken , als deze net schoon opgezeemd was, bleven er toch altijd maar vlekken van het zemen aanwezig vooral als de zon erop stond.


Mijn tip: keuken afnemen,deurtjes enz met een nat micro doekje gelijk daarna lichtjes met een stofdoek nawrijven, nog geen 5min werk, geen streep, . Doordat de hoogglans licht weerkaatst creëert deze een ruimtelijke indruk. In de volle zon daarentegen kan een hoogglans keuken zorgen voor ergerlijke schitteringen. Daarbij komend zullen vetvlekken en . Onderhoud van hoogglans meubels. Dit is een sterke en krasbestendige laklaag. Wel adviseren wij om onderzetters te gebruiken om de eventuele vlekken en krassen te voorkomen.


Hebben jullie matte of glanzende keukenkastjes. Hallo, Ik ben even nieuwsgierig. Hij hebben een hoogglans keuken en ik zie er nauwelijks wat op (ligt denk ik ook aan de lichtinval die precies goed valt). Ook erg goed schoon te houden dus.


D wij hebben ook pas een nieuwe keuken hoogglans vanille. Mama van prachtige dochters! Ik vermoed van pastasaus. Heeft iemand de tip om die vlek weg te krijgen? Neem een schone theedoek en doe hier een klein beetje water op wat net van de kook af is.


Boen hiermee je keuken schoon. Je zult zien dat het er weer als nieuw uitziet en streeploos. Als dit niet werkt kun je ook een keer spiritus gebruiken, hiermee krijg je meer vlekken weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts