donderdag 26 oktober 2017

Waterkoker ontkalken met natuurazijn of schoonmaakazijn

Azijn is een waar wondermiddel in het huishouden. Schoonmaakazijn is in dit geval beter geschikt dan natuurazijn. Natuurazijn is een stuk minder zuur, . Waterkoker ontkalken met schoonmaakazijn.


Alle apparaten in je huishouden die water gebruiken, moeten vroeg of laat ontkalken.

Vul het apparaat of de waterkoker tot een gewenst vulniveau, dan een nacht laten intrekken. Op deze manier weekt de kalk los van de wanden. Ik vond gister in de supermarkt geen natuurazijn dus heb schoonmaakazijn gepakt. Maar nu wil ik mijn waterkoker gaan ontkalken en toen vroeg ik me toch af of dat nou daadwerkelijk kan met schoonmaakazijn ;).


Ik gebruik de waterkoker om afgekookt water . Heerlijk fris is hij dan weer. Je waterkoker ontkalken is zo gepiept, of je nu citroensap, azijn of ontkalker gebruikt. Denk er wel aan dat u dit procedé van ontkalken minimaal maandelijks moet herhalen om het maximale rendement uit uw waterkoker te halen.

De waterkoker ontkalken met schoonmaakazijn is een erg makkelijk proces. Het enige wat je hoeft te doen is de waterkoker voor een derde te vullen met azijn , en voor derde met water. Je zou schoonmaakazijn ook puur kunnen gebruiken, maar dit is waarschijnlijk te sterk en te bijtend voor de metalen delen in een . Voor het ontkalken van je waterkoker kun je het beste wat schoonmaakazijn gebruiken. Meng dit met water, breng aan de kook en herhaal dit een keer of drie. De kalk verdwijnt als sneeuw voor de zon.


Om de sterke azijngeur nadien te verwijderen vul je de waterkoker na de schoonmaakbeurt nog een paar keer met. Met gewone blanke azijn kan je de waterkoker ontkalken zonder deze aan te zetten in twee uur de azijn erin laten staan is vaak voldoende. Om al de kalk te verwijderen.


Daarna het koffie zet apparaat en dan kan je het nog als wasverzachter gebruiken bij de was. Voordeel daarvan is dat het wasmiddel hiermee uit de . Nu ik regelmatig in het voorwasvakje wat schoonmaakazijn gooi en meewas is dit probleem gelukkig opgelost. Onverdund prima voor ontkalken en kalkaanslag verwijdering op sanitair.


Hier lees je hoe je een waterkoker ontkalkt met citroen of azijn. Ik wil mijn waterkoker ontkalken. Kan je dat echt gebruiken?

Dat is toch meer voor sanitair en vloeren? Er moet tenslotte op een later moment toch weer water in voor thee. Mijn favoriete azijn tips.


Water en een flinke scheut natuurazijn in de waterkoker laten koken. Leegkiepen, goed omspoelen, een laatste keer met alleen water koken, dit weggieten en de waterkoker is weer klaar voor gebruik. Doe een scheut natuurazijn in . Het Huisvrouwtje huishoudtip: Je huishoudelijke taken hoeven niet moeilijk of duur te zijn.


Terwijl de machine zich vult met water giet je nog wat extra azijn in het vakje voor waspoeder en vul je ook het bakje voor wasverzachter met azijn. De rest gebeurt vanzelf, makkelijk toch? Zo mogelijk nog makkelijker dan je wasmachine te ontkalken is je waterkoker ontkalken. Giet een beetje van het spul op een sponsje en boen ermee over de aanslag.


Binnen mum van tijd is de aanslag verdwenen. Ook is schoonmaakazijn erg handig om je waterkoker te ontkalken en de aanslag in de gootsteen weg te krijgen. Meubels met een leren bekleding.


Ontkalken met schoonmaakazijn is een behoud voor je snelkoker, fluitketel en koffiezetapparaat. Dus moest ik gisteren ontkalken. Het is bovendien goedkoop en niet. En waar deed ik dat mee? Huishoudtoestellen ontkalken met azijn ? Je kan het dus gerust blijven gebruiken om je koffiezetapparaat of je waterkoker te ontkalken.


Maar - er is toch een kleine maar: azijn ontkalkt misschien wel uitsteken maar het lost de kalkdeeltjes uiteindelijk niet op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts