maandag 16 mei 2016

Appelmoes in potjes maken

En deze in pot ingemaakte appelmoes is prima houdbaar, zeker een jaar. Vul de warme potjes met de kokendhete appelmoes , sluit ze direct af en zet ze ondersteboven tot alles is afgekoeld. Zelfgemaakte Appelmoes , daar kan geen gekocht potje tegen op! Vroeger bewaarde ik het in de vriezer, maar dat doet wel wat met de structuur.


Het wordt wat wateriger en ik vergat de bakjes altijd op tijd uit de vriezer te halen. Inmaken, dat kan namelijk ook! Heb je teveel appelmoes gemaakt dan kun je de nog warme appelmoes in een schoongemaakt potje doen.


Gebruik bijvoorbeeld een jam- potje. Om het heel erg goed schoon te maken was je hem af en spoel je hem om met kokend water. Is het potje schoon vul hem dan met de nog warme appelmoes , . Dit wil zeggen dat je het potje waarin je de appelmoes wilt bewaren eerst goed uitkookt (even in kokend water meekoken) en schoon keukengerei gebruikt. Des te schoner je werkt, des te langer je de appelmoes kunt bewaren.


Je kunt de appelmoes trouwens ook prima invriezen. En daar wil ik appelmoes van maken , want ik heb al een appeltaart in de diepvries, en niemand is geïnteresseerd in de appels. Maar ja, dan heb ik een lading.


Als je normale jampotten gaat gebruiken, dan blijft er dus lucht in het potje zitten waardoor de appelmoes alsnog bederft. Toegevoegd na minuut: Er zijn . Bij het vullen van de potjes en het dichtdoen van de potjes morste ik wat appelmoes , maar op merkwaardige wijze was dit zomaar verdwenen;). Het fruit klaarmaken voor de potten.


Mirabellen, blauwe pruimen en jam daarvan kunt u gemakkelijk in gewone potjes uit de winkel inmaken. Ik wil vandaag graag appelmoes gaan maken en omdat ik niet zoveel ruimte heb in de vriezer wil ik de appelmoes graag in potjes stoppen. Als er iets vreselijk simpel is om zelf te maken , dan is het wel appelmoes. Zo makkelijk zelfs dat je je.


Vul de potten tot de nok met de moes en draai het deksel stevig vast,en keer de pot vervolgens om,om vacuüm te trekken. Was hiervoor glazen potten met een metalen deksel goed af. Het is beste is met zo heet mogelijk water met soda. Erg geschikt zijn jampotten, groentepotjes en natuurlijk . En echt, ik heb nog nooit nieuwe deksels gekocht :-) Zou niet eens weten waar ik dat moest doen. Wij sparen al jaren alle potjes -die-vacuum-kunnen op en gebruiken die opnieuw.


Kwam nu potten tegen waar . Ik dacht eigenlijk dat iedereen wel weet hoe je zelf appelmoes maakt. Dus voor het geval je nooit hebt durven . Bij veel gerechten geldt: het is het lekkerst als je het zelf maakt. Iets wat ik heel erg lekker vin is zelf appelmoes maken.


Ik laat zien hoe ik dat doe. Het is heel simpel, maar ik merkte dat ik er toch veel vraag naar kreeg naar aanleiding van mijn zelfgemaakte potje appelmoes op Instagram. Wanneer je de kokendhete appelmoes in de glazen potjes doet, sluit je ze direct af en zet je ze ondersteboven tot dat alles is afgekoeld. Draai de potjes , nadat alles helemaal is afgekoel weer om en controleer of de potjes vacuüm zijn (je kunt dan het deksel niet indrukken). Nu kun je de appelmoes een . Berichtdoor greetjeZo 10:06.


Dus je voegt geen suiker toe :? Ik maak altijd appelmoes , dan zeef ik het (wij houden niet van stukjes)en voeg dan suiker toe en dan in de vriezer in bakjes. Indien je in twee lagen werkt, voeg dan water toe tot de bovenste laat bokalen ¾ in het water staan. Plaats het deksel op de pot , stel de duurtijd en de temperatuur in en maak de appelmoes in. Weck de potten gedurende minuten op 90°C. Laat de ingemaakte appelmoes nadien volledig afkoelen en verwijder dan pas de . Zelf appelmoes maken is ontzettend simpel.


Met slechts ingrediënten ben je zo klaar en kun je genieten van de lekkerste appelmoes ooit. Wil je liever een appel compote, dat kan natuurlijk ook. Je hoeft dan geen staafmixer te gebruiken, je appelmoes is gelijk klaar voor gebruik. Om de appelmoes te bewaren, heb je een ( aantal) glazen pot (ten) nodig. Zorg dat de pot goed schoon is, en helemaal droog.


De potten heb ik daarna (met de deksel erop) nog ongeveer een half uurtje in de oven gezet op ongeveer graden (het is altijd een beetje gokken met onze oven). Dat was een tip die ik op internet had gelezen voor als je appelmoes zonder suiker in potjes wilt bewaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts