dinsdag 24 mei 2016

Mijn magnetron warmt niet meer op

In heel wat gevallen is het, echter, voldoende, om een onderdeel te vervangen. Hallo, Mijn magnetron warmt niet meer op. Hij draait wel en al laat ik hem een uur draaien, geen warme maaltijd. Wie vertelt wat ik er nog mee kan? Mijn jaar oude magnetron combi(Sharp)verwarmt niet meer.


Nooit zelf gaan knutselen aan een magnetron ! De veiligheid van een magnetron is in feite erop gebaseerd dat het een kooi van Faraday is. Heel vervelend: uw magnetron is kapot. De problemen zijn vaak eenvoudiger op te lossen dan u denkt. Het is niet altijd nodig een monteur te bellen!


Hieronder geven wij de verschillende veelvoorkomende problemen van een magnetron. Bij elk probleem leest u wat meestal de verschillende oorzaken zijn. Ik heb een magnetron van silvercrest (type smw 9esd a1) gekregen aangezien hij niet warm wordt.


Zou het kunnen dat er een voeding is voor de elektronica die nog werkt, maar een 12V (of zo) voor de spoelspanningen die het niet meer doet? Magnetron warmt niet meer op, kan ik dit nog repareren. Nu warmt de magnetron niet meer op. Is dit nog te repareren of moeten we overgaan tot de aanschaf van een nieuwe? Alles werkt voor wat betreft bediening etc.


Doch wilde ik weten waarom gerechten niet meer warm worden, terwijl alles verder normaal werkt. Heb overigens gisteren wat uitgebreider . Laatst was ik wat aan het warmen in de magnetron , maar na een paar seconden viel hij uit en werkte het bedieningspaneel niet meer. Ook rook ik een vreemde, soort chemische lucht. Ik heb naar de condensator van het bedieningspaneel gekeken en die is goed. Daarna heb ik een zekering van de.


Ik ben ineens verrast doordat van de combimagnetron de magnetron functie het niet meer doet. Mijn eigen magnetron had een thermische zekering die steeds eruit sprong als de magnetron wat langer draaide, wat extra ventilatie sleuven in het keukenkastje en voilà. De microgolfoven warmt niet meer : meestal is de magnetron zelf defect. Het draaiplateau draait niet meer : de motor of het mechanisme . Deze zal moeten vervangen worden. Sinds vanmiddag weigert mijn magnetron dienst.


Aan een magnetron die niet verwarmt heb je niks he. Sharp R-8: magnetron sharp corousel draait maar wordt niet warm. Eveneens zelfde probleem, gril werkt wel, alleen dus de microwave stand niet , zekering blijkt gesprongen, maar bij vervangen, springt hij gelijk weer. Mijn inbouw microgolf is opeens gestopt met warmen. Aeg magnetron warmt niet.


Dit kan verschillende oorzaken hebben. Omdat het een magnetron betreft waar spanning opstaat raad ik aan om hier niet zelf aan te gaan sleutelen. Je kunt hier het best een expert. Er zijn verschillende redenen waarom de magnetron niet behoorlijk meer verwarmt.


U kunt het beste contact opnemen met NEFF Service. Bel ons voor meer informatie. De magnetron zal snel weer warm worden . Toen is de monteur langs geweest en heeft hem gedrapeerd.


Mijn klacht is dat de magnetron zo snel kapot is gegaan binnen 2. Gisteren kwam mijn dochter melden dat de Bosch inbouw combi magnetron het niet meer deed. Zodra je de magnetron stand wilde gebruiken dan stopte deze na seconden. De oven functie werkte wel gewoon goed. De grill doet het echter wel nog (de stand ontdooien ed ook nog denk ik).


Na het lampje dat sinds enkele maanden niet meer brandt, zit ik nu met een 2e (groter) probleem). ZMC40ST inbouw magnetron, grill, warme luchtoven, met toebehoren en instructieboekje enige NADEEL magnetron warmt niet meer op !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts