maandag 29 juni 2015

Condensator kapot oorzaak

Klanten klagen er nog al eens over dat hun condensator stuk is. Dit komt voor bij monofasige (230V) aggregaten. Meestal gaat het om een overspanning van de condensator.


De condensator kan bij overspanning oververhitten en mogelijk ook barsten. Overspanning van de condensator kan optreden .

Laatst heb ik een droger gerepareert van de buren deze had een kapotte aanloop condensator. Iemand had mij verteld dat de aanloop condensator van de motor wel eens kapot kon wezen. Op de gok een nieuwe gehaald zo duur zijn ze ook weer niet maar hoe kan ik deze condensator zelf doormeten. Zijn dit symptomen waaruit blijkt dat een elco kapot kan zijn (of kan lekken als ik het goed heb). Ik heb namelijk nog nooit een kapotte elco gezien.


Dit zag er veel drastischer uit. Alvast bedankt voor de reacties, Jesper . Magnetron condensator vervangen door iets lagere.

Waterpomp start moeilijk op. Kapotte condensatoren, oorzaak? Processors, Moederborden.


Het probleem met condensatoren is dat er op een bepaald moment door een fabrikant foute condensatoren zijn geproduceerd en die zijn bij verschillende moederbordfabrikanten terecht gekomen. Die gingen vrij snel kapot , hetgene wat jij nu mee hebt gemaakt. Voeding stuk ( condensator ontploft) - Overige. Meer resultaten van gathering. Een elco gebruikt een specifiek . Ik neem aan dat dit een reden heeft nl.


Hallo, Ik heb een kreidler RMC met boschconatctpunt ontsteking. In korte tijd is de condensator twee keer kapot gegaan, oftewel als je een stukje aan het touren bent valt men brommer uit en kan ik gaan lopen. Nu vraag ik mij af wat hier de oorzaak van kan zijn dat die condensator kapot.


Condensatoren kunnen door verschillende oorzaken kapot gaan. Vooral elektrolytische condensatoren hebben slechts een beperkte levensduur en gaan meestal maar enkele tientallen jaren mee. Ze kunnen in de loop der tijd uitdrogen, waardoor ze steeds meer van . Dus, licht uit, contact aan en draaien aan dat wiel.

Ja hoor, geknetter en gevonk. Ik dacht dus dat ik de oorzaak had gevonden. Nog eens geprobeerd en toen bleven de vonken en het geknetter weg. Gents, Ik heb een vraagje ivm een tuinpomp (is een electronische, dus zonder vat) Onlangs merkte ik op dat deze niet meer start als hierom gevraagd wordt. Ik heb toen de videokaart en de netwerkkaart verwijder de harde schijven . Niets is zo lastig als in panne vallen met je wasmachine.


We beschouwen een wasmachine als vanzelfsprekend zonder er eigenlijk bij stil te staan dat het vroeger anders is geweest… Is jouw wasmachine stuk? Hier enkele gekende problemen én oorzaken die je zelf kan . Bij deze defecten wordt meestal de fout gelegd bij de filters, maar de condensator kan hier ook de oorzaak van zijn. Na LPG tanken nooit meer starten. Zwakke vonk, ik kon oorzaak niet vinden. Deze kwam en nam de bobine mee om te controleren.


Maar deze bleek in orde te zijn. Auto naar werkplaats gesleept. Testapparatuur er aan gehangen en de condensator bleek defect. Toen de oude carburateur er weer op.


Na enig zoeken de oorzaak gevonden. Met de condensator erin geen vonk, de stroom liep rechtstreeks via de condensator weg. Nieuwe condensator erin en gelijk goed starten. Knippert dit ledje (een tijdje) dan kan dat wijzen op een defecte condensator. Je zou die zelf kunnen vervangen, maar tenzij je een soldeervirtuoos bent kun je maar beter een nieuwe voeding aanschaffen.


In dit hoofdstuk geef ik aan welke soorten condensatoren er bestaan, welke bijzondere eigenschappen ze hebben, en bij welke (audio) toepassingen die eigenschappen wel of niet van belang zijn. Een te kleine waarde van Ckan mede oorzaak zijn van motorboten. Op de printplaat lijkt de LNK304GN defect.


Zien jullie iets abnormaals? Zou het de moeite zijn .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts