maandag 12 februari 2018

Vastgeroeste bout losmaken

Het losdraaien van een vastgeroeste schroef, een bout of een moer kan erg lastig zijn. Zeker wanneer deze voor een langere tijd vastzitten en voorzien zijn van roest. Gelukkig is het losdraaien van een vastgeroeste schroef, minder lastig dan dat de meeste mensen denken. Tot nog toe is alles daarmee los gegaan.


Caramba Schok Roestoplosser of WD-moet je altijd even laten inwerken voor je verder gaat ( zie afb. 1). Ik heb wel eens iets los gezaagd of meer geweld (lees: een luchtsleutel) gebruikt. Maar het hangt natuurlijk af . Meer resultaten van forum.


Vastzittende bouten en moeren los maken. Het is daarbij natuurlijk van belang om met het correcte gereedschap te werken. ECHTE kruipolie heeft niets met olie te maken en is gemaakt om vastgeroeste bouten los te krijgen en bestaat uit een roest-oplosser en een dun-vloeibare vetoplosser zoals aceton. Ik maak al jaren mijn kruipolie zelf: 1:1:mengseltje van remmenreiniger, automatische versnellingsbakolie en aceton. Klik ook op meer weergeven) Je kan met een steenbeitel een bout doorslaan.


Bouten , schroeven en moeren kunnen goed vast zitten. Gelukkig zijn er een aantal goede en makkelijke manieren om een bout , schroef of moer makkelijker los te krijgen en zijn er goede tips om te voorkomen dat een bout , . Hallo, iemand een idee hoe ik een vastgeroeste bout los krijg? Vastgeroeste bouten zijn geen uitdaging meer.


Sir Issigonis: Woonplaats: Kalmthout. Ik heb al geprobeerd lichtjes te verwarmen maar geen beweging. Ik gebruik hiervoor een verstelbare moersleutel. Iemand nog handige tips of ideeën of dit los te krijgen? Tot hoever mag je dit eigenlijk verwarmen om los te krijgen?


Tot zo warm datje het niet . Afbeelding Door de vastgeroeste moer met de lasvlam te verhitten, zal de roest verbranden en zal daarnaast door verschillen in uitzetting van het metaal extra ruimte onstaan tussen de binnen- en buitendraad waardoor de moer in veel gevallen te lossen is. Hee, Wil mijn uitlaatbochten demonteren. Alleen ben ik bang dat deze supervast zitten. Heb al wel gekeken voor tips, maar dan is de imbusbout al dolgedraaid. Het beste is een dop met schuifgreen, en daar een pijp op.


Heb hem al wel met imal ingespoten. Dan even los - los -knak. Oftewel gebruik maken van de massa waar de bout ingedraaid zit. Die wil achterblijven, zo krijg je normaalgesproken alles los. Tenzij vastgeroest , dan breekt de kop.


Deze bouten hebben waarschijnlijk . Ik moet een moer losdraaien , maar dat ding zit zo waanzinnig vast dat ik er geen beweging in krijg. Die moer is al vijftien jaar niet los geweest. Daarmee heb ik tot nog toe elke vastzittende bout losgekregen. Is algemeen verkrijgbaar bij o. Heb jij ook wel eens last van vastgeroeste bouten.


Misschien niet op de up! Dan is dit echt een super tip. Met echt vastgeroeste bouten is dit echt de allerbeste oplossing! Bij een vastzittende bout of moer is het verleidelijk om even flink kracht te zetten en hopen dat hij loskomt.


Niet zelden beginnen dan de problemen pas echt. De zeskant wordt rond gedraaid of de bout breekt af. Dan kost het gegarandeerd meer tijd om de klus te klaren. Neem even de tijd om dit te voorkomen. Ontbrekend: vastgeroeste lc8.


Bout is zwaar verroest en met de torq sleutel geen beweging in te krijgen. Ringsleutel erop met als resultaat gladde bout , het moet dus met de torq. Heb er al WDop gespoten maar dat helpt vooralsnog niets. Hetzelfde geldt voor de dempers, deze .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts