vrijdag 21 april 2017

Siemens wasmachine afvoerslang vervangen

Een video uitleg door PartsNL: Hoe vervang ik de slang kuip pomp van mijn wasmachine ? Bestel direct jouw Slang Siemens Wasmachine onderdelen en accessoires. Alle Siemens Wasmachine onderdelen en mits op voorraa morgen in huis. Hij doet het nog steeds prima, maar er komt de laatste tijd een vieze lucht uit de trommel en de afvoer.


Ik denk dat er zich een hoeveelheid wasmiddel heeft verzameld in de afvoerslang.

Daarom wil ik die graag schoonmaken of vervangen. Is uw probleem niet opgelost, dan is uw afvoerpomp hoogstwaarschijnlijk defect en moet ze vervangen worden. De centrifuge van mijn wasmachine werkt niet meer. Draai de klem en verwijder de afvoerslang van het afvoersysteem en korpusa. Podsoedinite nieuwe slang en monteer de machine.


Het vervangen van de afvoerslang Bosch, AEG en Siemens wasmachines. In dit soort wasmachines toegang tot de afvoerslang kan door de voorwand.

De afvoerslang zit aan de onderkant achterin de vaatwasser. Maak de klem los en trek de afvoerslang los. Haal de klem van de slang af.


Gebruik een schroevendraaier om de slangdoorvoer in het achterpaneel los te maken en trek de afvoerslang uit de machine. Een wasmachine bestaat uit veel verschillende onderdelen en gelukkig zijn veel van deze onderdelen zelf te vervangen. De slang is lek of een rubberen ring is beschadigd. Het waterinlaatventiel kan ook defect zijn.


Afvoerslang -alternatief, 1. Lekt de machine alleen tijdens het pompen en centrifugeren? Dan is de afvoerslang of de kuip beschadigd. Een defecte kuip repareren of vervangen is een kostbare zaak. Dan kun je beter een nieuwe wasmachine aanschaffen.


Als nu voorkomt dat uw wasmachine het water niet wegpompt, zijn er verschillende situaties mogelijk. Controleer ook of de afvoerslang van de wasmachine niet te ver in de afvoer zit, en dat de afvoer waarop de slang uitkomt, hoger gepositioneerd is dan de . Bekijk en download hier de handleiding van Siemens WM16W542NL - iQ7Wasmachine (pagina van 44) (Nederlands). Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een verlengstuk voor de afvoer van een vaatwasser.

Het aansluiten van de toevoerslang stelt niet meer voor dan het vastdraaien van de toevoerslang op de wasmachinekraan. Let er wel voor op dat de toevoerslang er goed recht op zit. Draai na het aansluiten van de slang de kraan open en controleer of er geen . Een waterslot op je wasmachine beschermt je tegen waterschade wanneer de wasmachine onverwachts lekt. Er zijn verschillende soorten waterbeveiliging voor je wasmachine : de bodemsensor, slangbeveiliging en overloopbeveiliging. Stel, je wasmachine staat op zolder.


Wanneer heb je deze beveiliging nodig? Ik heb dus een wasmachine , en de afvoer daarvan (gootsteen) is ver weg. Hierdoor moet ik elke keer als ik wil gaan wassen de machine verslepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts