maandag 24 juli 2017

Melamine folie verven

Je keukenkasten zijn nog best ok, maar die glanzende melaminedeurtjes. Uw keukenmeubels en badkamerkasten zijn in mélaminé, gestratifieerd of in gevernist hout? Hoe kan je een frisse en moderne look geven aan uw oude meubels?


Bekijk deze how to video en leer in eenvoudige stappen hoe je je keukkasten moet verven. Gebruik de lijst met benodigdheden als winkellijstje! Geef je keukenkastjes een facelift door ze te verven of te beplakken met folie.


KARWEI legt uit hoe je jouw keukenkastjes een tweede leven geeft. Dit vergt wel wat extra voorbereiding. Met grof schuurpapier en grondverf op oliebasis kun je de gelamineerde laag op je meubelstuk schilderen zodat het er weer als nieuw . Hallo, Ik heb een tijd geleden een topic aangemaakt over een bureau die ( jammer genoeg) uit MDF platen die voorbedekt waren met Melamine , die volgens een leerkracht van mij makelijk te schilderen waren achteraf, niet dus. Heb hem dus proberen schilderen, wat heel mooi was, maar het probleem is . Beste ik heb keukenkasten met een melamine laag. Dit wil ik natuurlijk vermijden.


Daarom heb ik volgende vragen: Hoe fijn schuur ik best? Meteen heel fijn (vb 240) . Ik ben uitgekeken op mijn Billy boekenkast en wil hem (gedeeltelijk) een ander kleurtje geven. Leek me wel een leuk idee!


Ik heb niet echt veel verstand van verven , maar . Vaak is melamine , folie of een sterke, krasvaste lak. Voordat je deze kasten kunt schilderen, zul je ze eerst goed moeten reinigen en opruwen, anders hecht de primer niet goed. De deuren kunnen worden uitgevoerd in spaanplaat, MDF of massief hout. Verschillen in materialen: Melamine is een papierachtige kunststof die in papperige toestand over plaatmateriaal wordt gewalst. Deze afwerking wordt eigenlijk uitsluitend toegepast op MDF vormdeuren.


Er wordt hierbij een kunststoffolie , vrijwel naadloos, om het frontje getrokken. Het voordeel van deze afwerking is dat het op elke vorm deur toegepast kan worden. Dit in tegenstelling tot melamine wat enkel op gladde deuren gebruikt kan worden.


Is het mogelijk om keukendeurtjes (die goedkope witte met plastic bobbelige laag, ik dacht dat het melamine heette) te verven ? Ik heb wel eens gehoord van folie die je erop zou kunnen plakken, heeft iemand hier ervaring mee? Alle suggesties zijn welkom. Ik wil graag een IKEAmeubel verven. Hij is wit en ik wil m graag véél donkerder hebben (liefste zwart).


Productomschrijving Ladefront: spaanplaat, Acrylverf,. ABS (kunststof) Bodempaneel: spaanplaat, melamine folie , ABS (kunststof) Achterpaneel: spaanplaat, melamine. Tips, advies en het plan van aanpak bij het schilderen of verven van de keuken en de keukenkastjes. Aandacht voor een goede.


Het is vanachter de computer dan ook moeilijk te . Keukenkastjes verven doe je met de beste verf zonder schuren of gronden de verf van Annie Sloan de verf om keukenkastjes mee te verven. Zo krijgt u een mooie keuken in iedere kleur die u maar wilt. Andere leveranciers zullen om de prijs te drukken alleen de buiten zijde lakken en de binnen zijde met melamine of folie afwerken. Soms is de lakdraagfolie van melamine , dat nog harder en sterker is. Toe te passen verven zijn op basis . Voor het aanbrengen van de grondlaag volstaat één laag.


Bij een effen oppervlak gebruik je best een verfrol van mousse. Is je keuken gemaakt van melamine dan moet je gebruikmaken van een hiervoor bestemde primer. Ik ken niet het verschil tussen melamine , laminaat en folie e. Ik zou daar graag meer over willen weten.


In de hele toplaag zit een klein sinaasappelhuideffect, het ziet er voor mij (een leek dus) uit als gespoten verf. De afgeknapte stukjes toplaag voelen vrij dun en stevig aan, toch kan je ze met de vingers .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts