vrijdag 21 augustus 2015

Wasmachine doet langer over programma

Ik heb een bosch logixx sensitive wasmachine en nu staat er alleen het logo bosh op de display en als ik draai op de knoppen om het op wassen in te stellen, dan geef het niks aan. De mijne draait met de hete was ook bijna drie uur. Zo is dat tegenwoordig, ze doen er vreselijk lang over. Bij mij in het boekje stond ook korter.


Het is zo: hoe heter de was, hoe langer hij erover doet.

Is er geen kort programma dat u kunt instellen? Welke wasmachine is het precies, welk merk en welk type, . Huishoudelijke Apparaten. Controleer of de wasmachine opwarmt.


Zo ja, dan thermostaat kapot. Onze Siemens wasmachine verlengt telkens het wasprogramma als deze bijna afgelopen is. Zo duurt een wasbeurt van normaal 40min.


Wasmachine programma duurt te lang na vervanging.

Is het normaal dat mijn wasmachien uur doet. Het lijkt er op dat hij telkens meer tijd bij het programma optelt. Aanvankelijk dacht ik het defect te hebben.


De wandcontactdoos waar de wasmachine op aangesloten was bleek een slecht contact te hebben dat volledig verbrand . Mijn wasmachine heeft echt belachelijk lange minuten. Een programma van uur en minuten aangezet. Als de was erg smerig is draait hij wat langer.


Onze AEG doet ook ca minuten over zijn laatste minuten. Ik weet niet of de eerste tijd ook langer duurt. Een tijdje geleden kregen wij de vraag hoe het nou eigenlijk zit met de eco-stand van wasmachines. Hoe kan een wasprogramma dat meestal veel langer duurt, toch zuiniger zijn?


De eco-stand doet langer over het verwarmen van het water , en dat is zuiniger dan het water heel snel verwarmen. Afgelopen vrijdag kwam er een monteur bij ons langs voor een reparatie aan onze wasmachine. Een wasmachine zou langer meegaan door geregeld op graden te wassen. Na al een aantal keer gedacht te hebben dat het programma voor de dagelijkse was langer duurt dan de aangegeven tijd van min.


Wat bleek, de duur komt absoluut niet overeen met verschillende timers en nee dan heb ik het niet over of enkele minuten verschil! Ze zijn het overwegen waard als je een machine koopt.

Verkort programma : dit programma is sneller klaar, maar verbruikt wel meer energie. Eco- programma : hiermee kun je zuiniger wassen, maar het programma duurt wel langer. Een eco- programma herken je vaak aan de naam. Soms staat er alleen een soort pijltje . Bij een katoenprogramma vul je de trommel tot er ongeveer een vuisthoogte aan ruimte overblijft.


Ecostand: de was doet er langer over maar je bespaart een hoop energie. Sinds een paar jaar hier een wasmachine die ruim uur over een 40gr was doet. Echt vieze was bijvoorbeeld na de vakantie gaat dan weer wel op een langer programma. Er werd op °C gewassen met een. Elke machine doet ongeveer minuten langer over het ecoprogramma dan over het °C katoenwasprogramma.


Bij de Bosch en AEG komt dit neer . Maar hoeveel scheelt dit nu echt? Drie feiten over zuinig wassen die je nog niet kende. Bij alle nieuwe moderne wasmachines doen langer over het wassen, dan in veel oude wasmachines.


Van elke machine klokken we de tijdsduur van het doorlopen van het katoen- en synthetisch wasprogramma. De snelste doorloopt het wasprogramma katoen in iets meer dan één uur. Op zich doen moderne machines er best lang over , om zo met minder stroom en water toch een schone was te krijgen, maar er zijn natuurlijk grenzen. Ik heb pas ee n nieuwe Miele, en die doet een goede twee uur over een normaal programma.


Stuur anders eens een mailtje aan de fabrikant of dit normaal is. Anti-)allergieën, Een (anti-) allergie programma heeft meer spoelbeurten en er wordt langer op een hogere temperatuur gewassen. Mijn eco programma duurt drie uur langer.


Het kost minder water, sommige stukken was worden niet eens nat. Wie wil er nou dat de wasmachine vier en een half uur doet over een was ? Mijn machine draait een verkort gewoon programma. Als ik de wasmachine vul is de trommel verlicht wat ik een pluspunt vind. Deze wasmachine heeft een extra .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts