donderdag 9 november 2017

Wasmachine aansluiting kraan

Het aansluiten van de wasmachine is niet moeilijk. Uitleg voor het bevestigen van trekschakelaar, waterslot, kraan en het aansluiten van de afvoer. Coolblue: alles voor een glimlach.


Zo weet je zeker dat je jaren met de . In onze handige Praxis instructievideo laten wij zien hoe je een wasmachine aansluit.

Sinds kort heb ik een studio betrokken waarvan de verhuurder ervoor heeft gekozen om niet in een wasmachine kraan te voorzien. Nu zou ik graag toch mijn wasmachine willen aansluiten , is dit mogelijk op de normale kraan van mijn douche of wastafel? Zijn hier wellicht verloopstukjes voor te verkrijgen? De keerklep voorkomt dat het water terugloopt in de waterleiding.


Eerst moet u kijken welke schroefdraad maat de fonteinkraan heeft. Als er een perlator zit dan is dit M22. Nu kunt u de wasmachine slang aansluiten op het fonteinkraantje.

Kiwa kraan Universeel met beluchter en keerklep. De meest eenvoudige oplossing is de aanvoerdarm aansluiten op de leiding van de wastafelkraan of met behulp van een T-stuk (door solderen of met knelkoppelingen) een aftakking te maken die je tot net naast de wasmachine laat uitkomen en vervolgens een stopkraan te monteren. De beluchter ontlucht de slang van de wasmachine bij het . Met deze stopkraan kan je bij . Gisteren ochtend merkten we dat er een lek was aan de wateraansluiting van het wasmachine.


We hebben er toen een andere slang opgezet en toen we naar bed gingen, rond 1u, was alles nog ok. Rond 8u vanochtend was er een enorme plas echter. De lek komt van de aansluiting slang- kraan maar waarom lekte het . Goedendag, Kort geleden verhuisd naar een huurwoning zonder wasmachinekraan. Ik heb een verloopstuk, dus qua buizen heb ik alle benodigdheden. Ok, na mijn relatieperikelen, na te lezen op relaties, heb ik nu tijdelijk een containerwoning aangewezen gekregen.


Ik ben op zich heel erg blij met deze ontwikkeling, nu is het wel zo dat er geen wasmachine aansluiting is. Bij mijn moeder hebben we een tijd geen wasmachineuitgang geha dus lag die . Doel: plaatsen van een wasmachine in de voorraadkast die grenst aan de keuken. De huidige afvoer van de wasmachine moet achter het keukenblok langs en door een muur de voorraadkast in aangelegd worden.

Het is een standaard grijze afvoerbuis en er zit al een splitsing op waarvan één uitgang dus. Alle accessoires voor wasmachine vind je bij Praxis. Van antislipmatten tot overgangsrubbers voor wasmachines.


Het hele aanbod staat op praxis. Omwikkel de schroefdraad van de nieuwe kraan met teflontape. Draai de nieuwe kraan op de aansluiting. Monteer de toevoerslang voor de wasmachine en open de hoofdkraan.


Controleer of de aansluitingen niet. Ik wil een wasmachine en vaatwasser aansluiten op kraan en afvoer. Ik heb alle hoofdleidingen gecontroleer maar er komt geen druppel water.


Oorzaak: lek in aansluiting wasmachine op de kraan. Het is eigenlijk meer dan gewoon een lek, aangezien het niet om druppels water ging maar echt om een waterstraaltje (aan hoge druk) tussen de kraan en de slang naar wasmachine. Ik had net voor vertrek nog de waterstand genoteerd en weet .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts