vrijdag 26 januari 2018

Vaatwasser piept tijdens programma aeg

Als ik hem aanzet komt er water in, dan stopt hij en gaat piepen. Als ik de deur open doe dan stopt het piepen , het lampje einde programma knippert en ook het lampje boven het gebruikte programma knippert dan. Resetten helpt ook niet. Ik heb de soda-truc geprobeer maar de machine begint na een tijdje 1x te piepen , en geeft een knipperend programma -LED.


Onze vaatwasser geeft een tijdje na het aanzetten piepjes en werkt daarna niet meer.

Eerst gaat alles normaal maar dan veel vroeger dan normaal stopt hij en geeft dan de foutcode van piepjes. Iemand een idee wat deze code . U dient de watertoevoer van het toestel af te sluiten om overstroming te vermijden. Neem contact op met een geaggregeerde hersteldienst om het probleem op te lossen. Overigens wel raar dat zoveel mensen dit hebben, net als dat de deur gewoon openspringt tijdens het programma en dan gewoon doorgaat. IK HEB DE MACHINE ERUITGEHAALD EN ONDER ALLES DROOG GEMAAKT EN WEER TERUG . Na een minuut ofzo stopt hij met pompen maar blijft piepen en het lampje blijft knipperen.


Voedelsresten in de vaatwasser kunnen zich ophopen en de filters, de sproeiarmen en de pomp.

NA het eco- vaatwasprogramma met deze nog niet zo oude AEG vaatwasser type nr. De storing is verholpen. Na 5min stopt de vaatwasser , met 2x piepen. In de handleiding staat er dat er problemen zijn met de afvoer, dat hij het water niet kan wegpompen.


Maar dit klopt niet, want ik heb water in de vaatwasser gegoten en bij opstarten, pompt hij alles mooi weg. Maar de volgende stap in het programma , inladen . De bodem plaat is kurkdroog, er is. Ik heb een vermoeden dan dat code iis ( 2x knipperen einde programmaled ) afvoerpompfout. Gisteren de vaatwasser. De meest voorkomende problemen hebben te maken met de manier waarop jouw vaatwasser omgaat met de vuile vaat.


De vaat wordt niet meer goed schoon of niet meer goed droog. Andere problemen kunnen zijn dat er water in de vaatwasser blijft staan, er water uit de afwasmachine lekt of dat het programma erg lang . Als de vaatwasser piept en dus klaar is, zet deze dan niet gelijk open. Laat de vaatwasser nog ongeveer een half uurtje dichtzitten en doe de deur daarna half open, om . Weet je zeker dat hij zijn programma de vorige keer helemaal afgemaakt heeft? Ik heb ook wel eens gedacht dat mijn vaatwasser stuk was.


Bleek dat toen ik hem gewoon dicht liet hij na een paar minuten aangaf dat hij klaar was, toen kon ik hem opnieuw aanzetten.

Volg onze instruktie en waarschijnlijk zijn er geen dure uitgaven nodig voor een erkend vakman. Houdt de programma -toets seconden ingedrukt. Programmatijd aanduiding is wat vreem een eco programma van 2:uur kan in anderhalf uur afgelopen zijn. Ook is het handig dat het apparaat een uitstelfunctie heeft en niet gaat piepen als hij klaar is.


Siemens vaatwasser SN25M205EP aangeschaft na jaar trouwe dienst van een Bosch vaatwasser.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts