maandag 16 februari 2015

Rommel in huis chaos in hoofd

Bij de meeste mensen hoopt de rommel zich jarenlang op, vooral als ze ergens lang. Er is veel wisselwerking tussen hoofd en huishouden. In vele boeken heb ik gelezen wat opruimen doet met de chaos in je hoofd. Als hooggevoeligheid nog niet goed wordt beheerst, kunnen veel prikkels en spullen tot chaos leiden.


Zowel in het huis als in het hoofd. Je hoort het zo vaak en het is waar.

Rommel zorg voor stress. Leer deze gewoonten om rommel te . Chaos in het hoofd , leidt in veel gevallen tot chaos in het huis en. Om half kwam hij aan zetten, met twee plastic tassen vol rommel. En ook mijn directe omgeving wist het allang. Maar het zo opschrijven, is best confronterend.


Al houd ik de rommel en de chaos normaliter best . Pff precies zoals de titel al zegt, mijn hele huis is een chaos. Bij mij is het ook te druk in mijn hoofd , rommel in mijn huis.

Sinds november wonen mijn vriend en ik samen en mijn leven is een totale chaos. En dan te beginnen bij het huis. De woonkamer is echt een . Om minder chaos in je hoofd én huis te krijgen hebben we vijf snelle manieren. Hoe voelt iemand zich die hoogsensitief is? Je huis is een spiegel van jouw gedachten en gedrag.


En als je rommel in je huis hebt, dan kunnen we een ding duidelijk stellen: je hebt last van uitstelgedrag. Van rommel om je heen krijg je stress. Je moet rust kunnen nemen zonder chaos om je heen. Dat geldt niet alleen voor jou als mama, maar ook voor je kinderen . Als mijn huis vol ligt met speelgoed bijvoorbeeld.


Het gevoel van complete chaos in je hoofd wat alleen maar erger lijkt te worden. Wat bij mij helpt is loslaten dat je huis niet perfect uit te zien, rommel hier en rommel daar . Maak orde in de chaos en leeg je hoofd ! Is schoonmaken in een huis waar jij in woont, net zo zinvol is als sneeuwruimen terwijl het sneeuwt? Wil jij die chaos in mijn hoofd ook graag verminderen?


Want een opgeruimd huis betekent een opgeruimd hoofd. Vervolgens zit ik wel in de rommel. Aan de chaos in je huis ligt een reden ten .

Een huis vol spullen, overal tijdschriften, speelgoed. Teveel en te vol, ook in je hoofd. Is rommel in je hoofd , zeggen ze wel eens.


Ik zie dat bij een vriendin . Dit weekend plaatste ik een filmpje op mijn website met een exclusief inkijkje in mijn huis. Ik heb een beetje opgeruim speciaal voor dit .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts