donderdag 29 maart 2018

Zelf ijsjes maken met yoghurt

Zelf ijsjes maken zonder heel lang te wachten? Gelukkig lukte het met wat inspiratie van Pinterest en inspiratie uit mijn nieuwe ( aanrader!) ijsjesboek om hier toch een variant van te maken die én gezond zou is én die goed smaakt, zelfs na een aantal uur in de vriezer. Ik verkijk mezelf er nog wel eens op hoe anders dingen gaan smaken wanneer je ze . In de zomer mag ik altijd graag zelf ijsjes maken.


Dit keer maakte ik aardbeien- yoghurt ijsjes.

Resultaat is een heerlijk zomers ijsje en ook nog eens hartstikke gezond. Ik moet eerlijk toegeven dat ik bij het kiezen van een ijsje daar nooit heel erg op let, maar het is natuurlijk wel mooi meegenomen. Kidsproof: Yoghurt - fruitijsjes. IJsjes eten is natuurlijk heel lekker, maar niet altijd even gezond. Maar tegenwoordig is het heel erg in om zelf ijsjes te maken en dan bepaal je zelf welke ingrediënten je gebruikt.


De komende week wordt het bloedjeheet. Dat betekent dus: verkoeling zoeken! En het leuke is, het is helemaal niet moeilijk.

Deze yoghurtijsjes met rood fruit maak je zo healthy . Vroeger maakten wij elke zomer wel zelf ijsjes. Tegenwoordig zijn ze vaker met meerdere aan elkaar in vorm. Dit vind ik zelf iets minder praktisch. Nu gaan we de rest van het ijsje maken.


En wat is er dan lekkerder dan een verkoelend ijsje ? Ijs is helaas niet zo gezond. Maak daarom zelf gezonde ijsjes op basis van yoghurt en fruit! Dit heb je nodig 2ml ( plantaardige) yoghurt.


In deze video laat ik jullie zien hoe ik overheerlijke yoghurt ijsjes maak! Dit warme weer vraagt om ijs , zelfgemaakte suiker- en troepvrije aardbei yoghurt ijsjes , om precies te zijn. Ik heb dit recept zelf. Deze suikervrije yoghurt ijsjes zijn makkelijk te maken in een paar minuten tijd. Wist je dat het helemaal niet moeilijk is om zelf ijsjes te maken ? Eigenlijk is het gewoon een smoothie die je in ijsvormpjes bevriest.


Deze aardbei yoghurt ijsjes zijn naast dat ze heel erg lekker en verkoelend zijn ook nog eens voedzaam. Thuis ijs maken zonder ijsmachine kost je meestal een paar uur.

Je doet de ingrediënten in een bak, mengt het door elkaar en vriest het in. Om een beetje lekkere structuur te krijgen moet je alleen alles om de zoveel tijd omroeren. Super simpel en heel erg lekker! Maak deze lekkere ijslollies met yoghurt en banaan nu makkelijk zelf met dit recept.


Spoel de frambozen en haal de slechte eruit. Pureer de helft van de frambozen heel fijn met eetlepel poedersuiker. Klop het ei met de rest van de poedersuiker op tot een dikke witte crème en roer de yoghurt erdoor. Zelf yoghurtijs maken , kan zonder ijsmachine. Geef de voorkeur aan magere yoghurt en beperk de toevoeging van suiker tot een minimum.


In veel recepten worden calorierijke ingrediënten toegevoegd zoals chocolade, koekjes en slagroom. Vul het glaasje afwisselend met een laagje bananenyoghurt en frambozenyoghurt. In het laatste laagje duw je rondom hele frambozen.


In het midden zet je een theelepeltje (zet het eventueel vast met een plakbandje), plaats dan de ijsjes in de vriezer. Deze ijsjes heb je met minuten in de vriezer staan. Zowel volwassenen als kids. Soms aangevuld met brownie of cookie (geen verrassing zeker? ;-)).


Omdat het warm weer was, deze ijsvormpjes nog nooit gebruikt waren én ik Griekse Yoghurt in huis had besloot ik zelf een ijsje te maken. Als je een vormpje gevuld hebt tik er dan even . Yoghurt ijs , yoghurt ijs , Yoghurt ijs en Yoghurt ijs. Met honing en aardbeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts