vrijdag 20 april 2018

Altijd rommel in huis

Veel HSP hebben een overvol hoofd én huis. Eén manier om rommel in je huis en hoofd te transformeren, is door letterlijk je huis op te ruimen. Altijd weer leuk om een mailtje van Femke te krijgen. Drukke levens, veel te veel moeten, altijd moe zijn en fulltime werken zorgen helaas niet alleen voor rommel in je hoofd maar ook voor veel rommel in je huis. Maar niet als je orde wilt scheppen in een rommelig huis.


Ik vraag altijd : wat is het ergste dat kan gebeuren als je dit wegdoet? Rommel in je huis is chaos in je hoofd. Die troep in huis opruimen is wat er moet gebeuren. Leven in een huis uit een magazine is onmogelijk, je zal altijd spullen hebben die je dagelijks gebruikt.


Ik liet de vaat en de was soms te lang opstapelen en ik liet rommel. En als je rommel in je huis hebt, dan kunnen we een ding duidelijk stellen: je hebt last. Dat hoekje in de keuken waar zich altijd allerlei frutsels verzamelen. Zoveel rommel in huis, ik wil minder spullen!


Bovendien consumeer je minder en dat is altijd beter voor onze aarde. En afhankelijk van welk deel van je huis rommelig is, kan het ook een. Ik word onrustig als het rommel is, al hoewel bij mij ook niet altijd alles . Je doet steeds je best om je huis op te ruimen maar op de één of andere.


Opruim-Misverstand is waardoor veel moeders nooit rommel -vrij worden. Ik dacht altijd dat ik al heel opruimerig was, maar ik merk nu dat ik . Het ging in beginpost ook vooral over rommel , poetsen doe ik ook maar 1 . Dus sommige rommel is eigenlijk gewoon een beetje verstopt. Mijn vriendinnen vinden mijn huis altijd erg netjes en opgeruim terwijl ik voor mijn gevoel . Het is veel makkelijker om je huis rommelig te laten worden dan altijd er boven op te zitten om alle dingetjes netjes en ordentelijk te hebben, . En nee, dat kan niet altijd gelijk de vaatwasser in, want ook die is vol.


Er mag wel geleefd worden maar geen bende, zooi , rommel en het . Iedereen heeft van die rommel die altijd in een la of ergens in een kast belandt. Het maakt dat je huis er eigenlijk altijd rommelig uitziet. Als moeder mag je eigenlijk best trots zijn op een rommelig huis. Heb jij van die plekken in huis waar de rommel zich altijd blijft ophopen? Dan heb je last van rommelmagneten.


Denk bij een rommelmagneet . Marjan vat dat altijd op als kritiek, weet je? Hij weet bij nader inzien ook héél goed dat de rommel in zijn huis en het wel of niet opruimen .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts